Brev:
Opstart på skemad - 5 mdr.
15. marts 2008
Alder:
5 mdr.
Opstart på skemad - 5 mdr.
Kære Helen,
Et par spørgsmål om opstart på skemad… Det er anden omgang (en uges pause), jeg prøver at lokke grød i min 5 mdr. gamle søn, og han vil IKKE have det. Når skeen nærmer sig, lukker han munden sammen og græder. Indtil videre har han fået risgrød med pære (pulvergrød). Alle tegnene er der ellers: Han vil gerne åbne munden for D-dråber, følger meget interesseret med, når vi spiser aftensmad, og har rod i sin døgnrytme (en masse små korte lure – ca. en time - som ikke rigtig gør ham frisk), fordi han ikke får lagt en ordentlig ”bund” at sove på.
Hvordan er den ”bedste” opstart på skemad? Nogle gode råd til min specifikke situation?
Skal forsøget gøres om formiddagen, eller kan det lige så godt være om eftermiddagen, hvor han er mere frisk?
Er frugtmos ovenpå grøden som lokkemad helt forbudt?
Håber du kan hjælpe,
Venlig hilsen
Iben